کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

کاشت ابرو

مراحل و روش پیوند ابرو

یکی از بهترین جنبه های پیوند ابرو این است که این روش نسبتا ساده است. بسته به میزان آنچه که شما می خواهید انجام شود، اینکه آیا مقدار اندکی بازسازی برای پوشاندن جای زخم یا احیای کامل برای ابروهای ضخیم مورد نظر مورد نیاز باشد، این روش می تواند شامل پیوند 50 تا 400 پیوند در هر ابرو، با هر پیوند شامل یک یا دو مو باشد.

اولین گام طراحی ابرو می باشد که متقاضی با همکاری مشاور خود برای اطمینان از طراحی زیبایی شناسی و دید طبیعی انجام می دهد.

اکثر مراجعین آرام بخش خوراکی دریافت می کنند و تنها درد آن هنگامی است که بیهوشی با استفاده از سرنگ تزریق می شود. در طول انجام جراحی هیچ ناراحتی دیگری وجود ندارد.

موهای اهدا کننده معمولا از پشت پوست سر، با استفاده از روش نواری / FUT یا روش FIT برداشته می شوند. تصمیم استفاده از کدام روش توسط شما و پزشک متخصص تعیین می شود و بستگی به نحوه نگهداری موها، نژاد و اهداف و نگرانی های فردی شما خواهد داشت.

برای مطالعه کامل روش FIT به این صفحه مراجعه فرمایید : کاشت مو به روش FIT

گاهی اوقات، موهای اهدا کننده از قسمت پایینی پوست سر برداشته می شود تا از موهای ظریف تری استفاده شود که در آنجا رشد می کنند. سپس پیوندها زیر یک میکروسکوپ توسط تیم تخصصی ابروی ما آماده می شود که در بیش از 1000 روش پیوند ابرو شرکت داشته اند. پزشک متخصص کلینیک تمام محل های دریافت کننده را نظارت می کند که جهت و زاویه رشد را تعیین می کنند.

پس از آن، پیوندها یک به یک در هر یک از محل های دریافت کننده قرار می گیرند. چند ساعت بعد، با پیوند بیشتر موها، ابروها بررسی می شوند (و تا اندازه لازم ذوباره چک می شوند) تا اطمینان حاصل شود که هر هم متقاضی و هم پزشک متخصص کلینیک خانه سفید از شکل و تراکم ابرو راضی هستند.

این روش تا زمانی که بهترین ابروهای ممکن ایجاد نشود کامل نشده است. بسته به اینکه چه تعداد مو پیوند می خورند، این روش معمولا حدود چهار ساعت طول می کشد. بیماران می توانند بلافاصله پس از انجام مراحل، کلینیک را ترک کنند و انتظار ناراحتی کمی در ناحیه اهدا کننده داشته باشند.

مراحل کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید
مراحل کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید

عوارض احتمالی کاشت ابرو

خطرات ناشی از پیوند ابرو بسیار کم است، اما مواردی که ممکن است رخ دهد شامل صورتی شدن طولانی مدت اطراف منطقه پیوند شده، رشد ضعیف موهای پیوند شده و گسترش دامنه نوار اهدا کننده باشد. بیمار گاه به گاه برای رسیدن به تراکم بیشتری در ناحیه ابرو تصمیم می گیرد برای بار دوم این روش را یک سال یا بیشتر پس از پیوند اولیه انجام دهد. عوارض جانبی که در طول پنج روز اول یا بیشتر پس از پیوند شما انتظار می رود شامل این موارد می شود، اما محدود به این ها نیست :

  • ریزش کم پوست در اطراف موهای پیوند شده؛
  • قرمزی پوست که به طور معمول به رنگ صورتی کاهش می یابد؛ که می تواند توسط آرایش پنهان شود.
  • گاه به گاه، بیمار کبودی و تورم قابل توجهی در اطراف چشم ها برای سه روز اول خواهد داشت اما بیشتر آنها فقط مقدار خفیفی تورم دارند.
  • بخیه ها، اگر در ناحیه اهداء کننده استفاده شوند، پس از چند هفته، هفته خوب می شوند و یک خط زخم ظریف را ایجاد می کنند ولی اگر روش FIT انجام شود، نیازی به بخیه وجود ندارد و هیچ زخمی ایجاد نخواهد شد

source https://whcl.ir

تاثیر شامپوها بر ریزش مو

تاثیر شامپوها بر ریزش مو

تاثیر شامپوها بر ریزش مو


آیا شامپوهای سیر و فلفل برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشند ؟

استفاده از شامپوهای سیر و فلفل به عنوان یکی از راه های درمان ریزش مو شناخته شده است. اما واقعا با استفاده از این شامپوها دیگر ریزش مویی نخواهیم داشت ؟ و نباید نگران ریزش موی خود باشیم ؟

یکی از ترکیبات اصلی شامپوهای سیر و فلفل ماینوکسیدیل است. پس اگر حس میکنین باعث کاهش ریزش مو شده است، بخاطر وجود همین ماده می باشد. اما همانطور که می دانید اثربخشی ماینوکسیدیل زمانی کامل می شود که دستور مصرف آن – به طور دایم دوبار در روز کف سر به این محلول آغشته شود – درست اجرا شود.

باید در نظر داشته باشید حتی اگر دستور مصرف ماینوکسیدیل را هم کامل اجرا کنین باعث نمی شود که اثر بخشی صد در صد داشته باشد.

بنابراین، تصور تاثیر میزان اثر بخشی این ماده از طریق شامپوهای سیر و فلفل که بعد از پنج دقیقه باید آب کشی شوند و در بهترین شرایط هم یک روز در میان مصرف می شوند، بسیار آشکار است. در واقع تاثیر آنچنان زیادی نخواهند داشت.

فیناستراید

قرص فیناستراید یکی از داروهای موثر برای جلوگیری از ریزش موهاست. سازوکار اثرگذاری این دارو چنین است که مقدار مشخصی از آن مانع تبدیل تستوسترون به هیدروتستوسترون یا DHT می شود. (دهیدروتستوسترون هورمونی است که به تدریج باعث کاهش فولیکول های مو و در نتیجه کندی چرخه رشو مو می شود.)

فیناستراید اغلب برای مردان تجویز می شود. اما گاهی ممکن است مانع ریزش مو در زنان هم بشود. با این حال، روی تاثیر این دارو در زنان نباید خیلی حساب کرد.  البته زنان باردار یا خانم های که قصد بارداری دارند به هیچ وجه نباید از این دارو استفاده کنند.

تاثیر قرص فیناستراید بر ریزش مو
تاثیر قرص فیناستراید بر ریزش مو

مردانی که این دارو را استفاده می کنند باید بدانند تا زمانی که این دارو را مصرف می کنند، ریزش مویشان تحت کنترل و درمان است، ولی به محض قطع مصرف، همه چیز به حالت قبل باز می گردد.

اسپیرونولاکتون

تاثیر این ماده در قسمت “انواع ریزش مو و درمان آن ها” به طور کامل توضیح داده شده است. برای خواندن این مطلب کلیک کنید.

درمان گیاهی ریزش مو با بابونه، گزنه، رزماری

گیاهان دارویی در کل خاصیت تقویت کنندگی دارند و این گیاهان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی مردم از بابونه، رزماری، گزنه، نعناع فلفلی و مریم گلی برای تقویت موهای خود استفاده می کنند. در صنعت شامپو سازی اخیرا از عصاره این مواد گیاهی در تهیه شامپوها استفاده می شود.

همچنین تونیک های آن ها هم برای استفاده موضعی روی پوست و موی سر در دسترس است.

نتیجه گیری اینکه تصور نکنید با مصرف شامپوهای حاوی عصاره های گیاهی مشکل ریزش موی شما به طور کامل برطرف خواهد شد، زیرا این شامپوها فقط برای چند ثانیه یا حداکثر چند دقیقه روی پوست سر شما باقی می مانند و به صورت آبکشی می شوند. در نتیجه تاثیری هم نخواهند گذاشت.


source : https://bit.ly/2RPS7fR

توصیه های بعد از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت مو در کلینیک خانه سفید

توصیه های بعد از کاشت مو


بعد از انجام هر عمل جراحی یا سرپایی بیمار باید مراقبت هایی را جهت تسریع در روند بهبودی و کسب نتیجه حداکثری انجام دهد.کاشت مو هم از این قاعده مستثنی نیست. لذا برای بهبودی سریعتر و دریافت نتیجه عالی از کاشت موی خود مواردی از قبیل تغذیه بعد از کاشت مو، نحوه دوش گرفتن و استحمام بعد از کاشت، شتسشوی سر، رابطه زناشویی، بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت و اینکه بعد از کاشت مو چه بخوریم را برای شما به طورکامل شرح داده ایم.

توصیه های بعد از کاشت مو

  • جلوگیری از تورم : برای جلوگیری از تورم در ناحیه پیشانی ، شب اول بعد از کاشت روی آن کمپسر یخ قرار دهید . اگر سینوزیت دارید این کار را انجام ندهید. برای انجام صحیح این کار می توانید هر یک ساعت به مدت 20 دقیقه این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر نوبت حداکثر 1 دقیقه یخ را روی پیشانی خود نگه دارید.
  • استراحت و نحوه خوابیدن : توصیه ما به شما استراحت کامل در روز بعد از کاشت مو می باشد. برای خوابیدن صحیح زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید، به نحوی که سر، زاویه 30 درجه داشته باشد. ترجیحا طاق باز بخوابید بطوری که سینه و شکم رو به بالا باشد. اگر نمی توانید به این حالت بخوابید به پهلوی راست یا چپ بخوابید . توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند درمان و رشد موها امری مهم است.
  • نحوه باز کردن پانسمان : بهتر است باز کردن پانسمان را به کلینیک خانه سفید بسپارید. اگر شرایط ماندن جهت باز کردن پانسمان را ندارید طبق دستور داده شده عمل کنید. برای این کار ابتدا کلاه توری روی سر خود را که اصطلاحا آن را سرجی فیکس می نامند بردارید. سپس ناحیه بین موهای کاشت شده و برداشت را از کنار گوش قیچی کرده و پانسمان ناحیه برداشت را به آرامی بردارید. برای ناحیه کاشت لایه های بالایی را به آرامی بردارید و سپس مقدار زیادی آب روی لایه های زیرین که به ناحیه کاشت چسبیده بریزید و منتظر بمانید تا پانسمان کاملا خیس بخورد. پس از حدود 15 دقیقه به آرامی پانسمان را از روی ناحیه کاشت بردارید.
  • تغذیه بعد از کاشت مو : مصرف ویتامین صبح بعد از کاشت مو هنگام صبحانه توصیه میشود ؛ مصرف مایعات و میوه ها دارای ویتامین C مانند آناناس و پرتغال را در دستور غذایی خود قرار دهید. برای دریافت دستور کامل تغذیه بعد از کاشت مو کلیک کنید.
  • دارو : در صورت تجویز پزشک خوردن سفالکسین هر 6 ساعت یکبار . برای دریافت دستور کامل داروهای بعد از کاشت مو کلیک کنید.

source : https://bit.ly/2zNPeVz

توصیه های قبل از کاشت مو | تغدیه ، مصرف سیگار و مشروبات الکلی

توصیه های قبل از کاشت مو

توصیه های قبل از کاشت مو | تغدیه ، مصرف سیگار و مشروبات الکلی

5 (100%) 18 votes

توصیه های قبل از کاشت مو

اگر تصمیم قطعی مبنی بر کاشت مو گرفته اید مواردی وجود دارد که شما باید قبل از اقدام به عمل کاشت مو حتما رعایت کنید. تغذیه قبل از کاشت مو، داروهای قبل از کاشت مو، آزمایشات قبل از کاشت مو، مراقبت های قبل از کاشت مو، مصرف سیگار و مشروبات الکلی قبل از انجام کاشت مو از مهمترین مواردی هستند که ما در این مطلب به تفصیل به آن ها پرداخته ایم.

  • مصرف سیگار ؛ قلیان و مشروبات الکلی قبل از کاشت مو

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت به مصرف سیگار و دخانیات دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در سیگار بر روی گردش خون شما تاثیر گذاشته و موجب افزایش خونریزی و کاهش خون رسانی به موهای کاشته شده می شود. همچنین مصرف سیگار به دلیل وجود نیکوتین باعث تشکیل لخته های خون و کم کردن میزان گردش خون در پوست سر می شود. گاز دی اکسید کربن باعث می شود اکسیژن رسانی در خون با اختلال مواجه شود و این گاز در دود سیگار موجود است.

همه این عوامل باعث کند شدن روند بهبودی شما می شود، حتی ممکن است خطر بروز عفونت را نیز تشدید کنند. لذا از یک ماه قبل از اقدام به کاشت مو از مصرف سیگار، قلیان و پیپ جدا خودداری فرمائید.

تاثیر سیگار بر روند کاشت مو
توصیه های قبل از کاشت مو | تاثیر سیگار بر روند کاشت مو

مصرف الکل

همانطور که می دانید مصرف طولانی مدت مشروبات الکی شامل اتانول ( آبجو، شراب و مشروبات الکلی سنگین) هنگام عمل جراحی باعث خونریزی بیش از حد می شود. اتانول با تاثیر مستقیم روی پلاکت های خونی از لخته شدن خون جلوگیری می کند و شدت خونریزی در نتیجه افزایش می یابد.

همچنین مصرف مشروبات الکلی قبل از کاشت مو باعث بی اثر شدن مواد بی حسی می شود و ممکن است کاشت موی شما همراه با کمی درد بیشتر باشد.

لذا حداقل یک هفته قبل از عمل کاشت مو از مصرف هرگونه مشروبات الکی بپرهیزید.

مصرف داروها قبل از کاشت مو

  • دارو های ضد انعقاد خون مانند وارفارین و هپارین : کاشت مو طبیعی با مقداری خونریزی همراه است علاوه بر آن پس از پیوند موها باید خون رسانی به موهای کاشته شده به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد. از آنجایی که مصرف این دارو ها باعث ایجاد اختلال در این امر می شود، لذا اگر احیانا از سری داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند استفاده می کنید حتما پزشک معالج خود را در جریان این امر بگذارید. عوارض احتمالی این نوع داروها حتی ممکن است موجب اشتباه در تصمیم گیری راجع به نوع روش کاشت موی شما شود.
  • داروهای افزایش رشد مو مانند ماینوکسیدول : یکی از تاثیرات این دارو بازتر شدن حفره ای است که تارهای مو از آنجا رشد می کنند. این امر ممکن است هنگام برداشت یا کاشت گرافت ها ایجاد مشکل نماید. لذا طبق توصیه پزشکان مصرف این دارو باید قبل از عمل قطع شود . استفاده مجدد از این نوع داروها بعد از عمل با تجویز و تشخیص پزشک معالج شما بلامانع است.
  • داروهای مسکن و خواب آور : مصرف داروهایی مانند آنتی هیستامین ها ، استامینفون ها ، تیوریدازین ، کلرپرومازین ، آلپرازولام ، تری فلئوپرازین و … را با پزشک خود در میان بگذارید .
  • داروهای ضد التهاب : مصرف این قبیل دارو ها مانند اکسدرین (آکسار) ، تریامسینولون موضعی ، مفنامیک اسید ، مسالامین و …. را نیز با پزشک خود مطرح نمایید .
  • از یک روز قبل از عمل کاشت مو از مصرف دارو های مسکن و ضد التهاب غیر استروئیدی شامل بروفن (Advil) ایندومتاسین ، دیکلوفناک ، ناپروکسن ، پیروکسیکام و نظیر آنها خودداری نموده و مصرف آنها را قطع نمایید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید یا داروهایی خاص را مرتب مصرف می کنید، خواهشمندیم این مسئله را در اولین جلسه مشاوره کاشت موی خود حتما مطرح نمایید. در برخی از مواقع لازم است از پزشک معالج خود برگه ای مبنی بر بلامانع بودن انجام کاشت مو در حین مصرف این دارو همراه خود داشته باشید و به کلینیک خانه سفید ارائه دهید.
  • اولین نوبت آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک خود را حداکثر یک ساعت قبل از حرکت به سمت کلینیک خانه سفید به همراه صبحانه یا نهار میل نمائید.

به این نکته توجه داشته باشید که مصرف برخی داروها تداخل شدید با انجام عمل کاشت مو دارد. لذا مصرف هرگونه دارویی را با پزشک مشاور خود مطرح کنید.



source : https://bit.ly/2T97DFd

کاشت مو بعد از شیمی درمانی


یکی از دغدغه های افرادی که به دلیل شیمی درمانی موهای آن ها دچار ریزش شده است، بازگرداندن موها به حالت قبل می باشد. یکی از راه هایی که شاید به ذهن آن ها خطور کند کاشت مو می باشد. باید در نظر داشت که در طول دوره شیمی درمانی امکان کاشت مو وجود ندارد. زیرا داروهای شیمیایی که روی فولیکول های مو تاثیر می گذارند روی موهای کاشته شده نیز تاثیر می گذارد.


 source : https://bit.ly/2JZExnB ادامه مطلب ...