کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

توصیه های قبل از کاشت مو | تغدیه ، مصرف سیگار و مشروبات الکلی

توصیه های قبل از کاشت مو

توصیه های قبل از کاشت مو | تغدیه ، مصرف سیگار و مشروبات الکلی

5 (100%) 18 votes

توصیه های قبل از کاشت مو

اگر تصمیم قطعی مبنی بر کاشت مو گرفته اید مواردی وجود دارد که شما باید قبل از اقدام به عمل کاشت مو حتما رعایت کنید. تغذیه قبل از کاشت مو، داروهای قبل از کاشت مو، آزمایشات قبل از کاشت مو، مراقبت های قبل از کاشت مو، مصرف سیگار و مشروبات الکلی قبل از انجام کاشت مو از مهمترین مواردی هستند که ما در این مطلب به تفصیل به آن ها پرداخته ایم.

  • مصرف سیگار ؛ قلیان و مشروبات الکلی قبل از کاشت مو

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت به مصرف سیگار و دخانیات دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در سیگار بر روی گردش خون شما تاثیر گذاشته و موجب افزایش خونریزی و کاهش خون رسانی به موهای کاشته شده می شود. همچنین مصرف سیگار به دلیل وجود نیکوتین باعث تشکیل لخته های خون و کم کردن میزان گردش خون در پوست سر می شود. گاز دی اکسید کربن باعث می شود اکسیژن رسانی در خون با اختلال مواجه شود و این گاز در دود سیگار موجود است.

همه این عوامل باعث کند شدن روند بهبودی شما می شود، حتی ممکن است خطر بروز عفونت را نیز تشدید کنند. لذا از یک ماه قبل از اقدام به کاشت مو از مصرف سیگار، قلیان و پیپ جدا خودداری فرمائید.

تاثیر سیگار بر روند کاشت مو
توصیه های قبل از کاشت مو | تاثیر سیگار بر روند کاشت مو

مصرف الکل

همانطور که می دانید مصرف طولانی مدت مشروبات الکی شامل اتانول ( آبجو، شراب و مشروبات الکلی سنگین) هنگام عمل جراحی باعث خونریزی بیش از حد می شود. اتانول با تاثیر مستقیم روی پلاکت های خونی از لخته شدن خون جلوگیری می کند و شدت خونریزی در نتیجه افزایش می یابد.

همچنین مصرف مشروبات الکلی قبل از کاشت مو باعث بی اثر شدن مواد بی حسی می شود و ممکن است کاشت موی شما همراه با کمی درد بیشتر باشد.

لذا حداقل یک هفته قبل از عمل کاشت مو از مصرف هرگونه مشروبات الکی بپرهیزید.

مصرف داروها قبل از کاشت مو

  • دارو های ضد انعقاد خون مانند وارفارین و هپارین : کاشت مو طبیعی با مقداری خونریزی همراه است علاوه بر آن پس از پیوند موها باید خون رسانی به موهای کاشته شده به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد. از آنجایی که مصرف این دارو ها باعث ایجاد اختلال در این امر می شود، لذا اگر احیانا از سری داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند استفاده می کنید حتما پزشک معالج خود را در جریان این امر بگذارید. عوارض احتمالی این نوع داروها حتی ممکن است موجب اشتباه در تصمیم گیری راجع به نوع روش کاشت موی شما شود.
  • داروهای افزایش رشد مو مانند ماینوکسیدول : یکی از تاثیرات این دارو بازتر شدن حفره ای است که تارهای مو از آنجا رشد می کنند. این امر ممکن است هنگام برداشت یا کاشت گرافت ها ایجاد مشکل نماید. لذا طبق توصیه پزشکان مصرف این دارو باید قبل از عمل قطع شود . استفاده مجدد از این نوع داروها بعد از عمل با تجویز و تشخیص پزشک معالج شما بلامانع است.
  • داروهای مسکن و خواب آور : مصرف داروهایی مانند آنتی هیستامین ها ، استامینفون ها ، تیوریدازین ، کلرپرومازین ، آلپرازولام ، تری فلئوپرازین و … را با پزشک خود در میان بگذارید .
  • داروهای ضد التهاب : مصرف این قبیل دارو ها مانند اکسدرین (آکسار) ، تریامسینولون موضعی ، مفنامیک اسید ، مسالامین و …. را نیز با پزشک خود مطرح نمایید .
  • از یک روز قبل از عمل کاشت مو از مصرف دارو های مسکن و ضد التهاب غیر استروئیدی شامل بروفن (Advil) ایندومتاسین ، دیکلوفناک ، ناپروکسن ، پیروکسیکام و نظیر آنها خودداری نموده و مصرف آنها را قطع نمایید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید یا داروهایی خاص را مرتب مصرف می کنید، خواهشمندیم این مسئله را در اولین جلسه مشاوره کاشت موی خود حتما مطرح نمایید. در برخی از مواقع لازم است از پزشک معالج خود برگه ای مبنی بر بلامانع بودن انجام کاشت مو در حین مصرف این دارو همراه خود داشته باشید و به کلینیک خانه سفید ارائه دهید.
  • اولین نوبت آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک خود را حداکثر یک ساعت قبل از حرکت به سمت کلینیک خانه سفید به همراه صبحانه یا نهار میل نمائید.

به این نکته توجه داشته باشید که مصرف برخی داروها تداخل شدید با انجام عمل کاشت مو دارد. لذا مصرف هرگونه دارویی را با پزشک مشاور خود مطرح کنید.



source : https://bit.ly/2T97DFd

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.