کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

روش های کاهش وزن با طب سوزنی

سوزن خشک چیست؟

تکنیک درمانی سوزن خشک یکی از روش‌های طبیعی درمانی در فیزیوتراپی است. درمان با سوزن خشک به تازگی مورد استفاده موازی با فیزیوتراپی قرار گرفته است و بسرعت نتایج عالی آن قابل مشاهده خواهد بود. با این روش می‌توان انواع گرفتگی‌ها، اسپاسم‌های عصلانی و بیماری‌های میوفاسیال را درمان و کنترل کرد. در این روش نیز مانند طب سوزنی از سوزن‌های بسیار نازکی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. اما تفاوت سوزن خشک با طب سوزنی چیست؟

تفاوت طب سوزنی و سوزن خشک چیست؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم طب سوزنی پیشینه‌ای طولانی در طب سنتی چینی دارد اما درای نیدلینگ یا سوزن خشک، به تازگی مورد استفاده فیزیوتراپ‌ها قرار گرفته است. اما تفاوت عمده طب سوزنی و سوزن خشک در روش استفاده از آن است. درواقع در طب سوزنی نقاط طب سوزنی خاص بوده و سالیان سال است که فقط از همین نقاط استفاده می‌شود. اما در تکنیک درمانی سوزن خشک، فیزیوتراپ با استفاده از شرایط فعلی بیمار نقاطی را انتخاب کرده و در آن نقاط سوزن‌ها را وارد می‌کند. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص تفاوت طب سوزنی و سوزن خشک، صفحه لینک شده را مطالعه کنید.

کابردهای سوزن خشک در فیزیوتراپی

کاربردهای طب سوزنی و سوزن خشک تقریبا در یک سطح است و از هر دو مورد می‌توان در درمان انواع بیماری‌های اسکلتی و عضلانی از قبیل زانو درد، کمردرد، سیاتیک، تونل کارپال، التهاب تامدون‌ها، فیبرومیالژیا و.. استفاده کرد. چیزی که در این قسمت مورد توجه قرار میگیرد، روش استفاده از درای نیدلینگ برای درمان بیماری‌هاست.

امبدینگ و طب سوزنی (Embedding)

سوالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که امبدینگ چیست و چه تفاوتی با طب سوزنی دارد؟ امبدینگ یک روش نسبتاً جدید محسوب می‌شود. در روش امبدینگ یک نخ قابل جذب به وسیله سوزن وارد نقاط طب سوزنی می‌شود. نخ وارد شده به بدن بعد از ۲ تا ۳ هفته جذب شده و هیچ اثر جانبی و مضری ندارد.

برتری امبدینگ یا کاشت نخ نسبت به طب سوزنی در آن است که شما با انجام آن، طی 3 هفته که نخ‌ها جذب می‌شوند بطور 24 ساعته درحال تحریک نقاط طب سوزنی هستید. بعلت تداوم تحریک نقاط طب سوزنی در روش کت گوت (امبدینگ)، تاثیر این روش در برخی موارد مانند کاهش وزن بیشتر از طب سوزنی است.

لاغری با نخ روش معقولی به حساب می‌آید. البته انتظاری که ما از این روش درمانی داریم انتظاری معقول است و با جراحی قابل مقایسه نیست. این روش درمانی بسیار ساده‌تر و امن‌تر است. در اکثر موارد بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد افراد پاسخ مثبتی از این روش درمانی می‌گیرند.

متخصصان طب سوزنی از چه روش‌هایی برای کاهش وزن استفاده می‌کنند؟

افراد متخصص در این حوزه، با استفاده از روش‌های درست خود، روی برخی موارد تمرکز می‌کنند که برای کاهش وزن موثر هستند. این موارد عبارتند از:

  • کاهش اشتها

یکی از روش‌هایی که متخصصان از آن برای لاغری استفاده می‌کنند، وارد کردن سوزن به نقاط مشخصی هستند که برخی هورمون‌ها را ترشح کرده و در افراد احساس سیری ایجاد می‌کنند.

  • سرعت بخشیدن به سوخت و ساز

به کمک این روش درمانی در طب سوزنی، متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و در نتیجه، به کاهش وزن منجر می‌شود.

  • رفع استرس

حتما می‌دانید دلیل بسیاری از پرخوری‌ها و در نتیجه افزایش وزن، استرس است. در این روش درمانی، با بهبود استرس و کاهش آن در افراد، مشکل پرخوری نیز رفع خواهد شد.

منبع: معرفی کسب و کار-ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.