کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

تاثیر شامپوها بر ریزش مو

تاثیر شامپوها بر ریزش مو

تاثیر شامپوها بر ریزش مو


آیا شامپوهای سیر و فلفل برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشند ؟

استفاده از شامپوهای سیر و فلفل به عنوان یکی از راه های درمان ریزش مو شناخته شده است. اما واقعا با استفاده از این شامپوها دیگر ریزش مویی نخواهیم داشت ؟ و نباید نگران ریزش موی خود باشیم ؟

یکی از ترکیبات اصلی شامپوهای سیر و فلفل ماینوکسیدیل است. پس اگر حس میکنین باعث کاهش ریزش مو شده است، بخاطر وجود همین ماده می باشد. اما همانطور که می دانید اثربخشی ماینوکسیدیل زمانی کامل می شود که دستور مصرف آن – به طور دایم دوبار در روز کف سر به این محلول آغشته شود – درست اجرا شود.

باید در نظر داشته باشید حتی اگر دستور مصرف ماینوکسیدیل را هم کامل اجرا کنین باعث نمی شود که اثر بخشی صد در صد داشته باشد.

بنابراین، تصور تاثیر میزان اثر بخشی این ماده از طریق شامپوهای سیر و فلفل که بعد از پنج دقیقه باید آب کشی شوند و در بهترین شرایط هم یک روز در میان مصرف می شوند، بسیار آشکار است. در واقع تاثیر آنچنان زیادی نخواهند داشت.

فیناستراید

قرص فیناستراید یکی از داروهای موثر برای جلوگیری از ریزش موهاست. سازوکار اثرگذاری این دارو چنین است که مقدار مشخصی از آن مانع تبدیل تستوسترون به هیدروتستوسترون یا DHT می شود. (دهیدروتستوسترون هورمونی است که به تدریج باعث کاهش فولیکول های مو و در نتیجه کندی چرخه رشو مو می شود.)

فیناستراید اغلب برای مردان تجویز می شود. اما گاهی ممکن است مانع ریزش مو در زنان هم بشود. با این حال، روی تاثیر این دارو در زنان نباید خیلی حساب کرد.  البته زنان باردار یا خانم های که قصد بارداری دارند به هیچ وجه نباید از این دارو استفاده کنند.

تاثیر قرص فیناستراید بر ریزش مو
تاثیر قرص فیناستراید بر ریزش مو

مردانی که این دارو را استفاده می کنند باید بدانند تا زمانی که این دارو را مصرف می کنند، ریزش مویشان تحت کنترل و درمان است، ولی به محض قطع مصرف، همه چیز به حالت قبل باز می گردد.

اسپیرونولاکتون

تاثیر این ماده در قسمت “انواع ریزش مو و درمان آن ها” به طور کامل توضیح داده شده است. برای خواندن این مطلب کلیک کنید.

درمان گیاهی ریزش مو با بابونه، گزنه، رزماری

گیاهان دارویی در کل خاصیت تقویت کنندگی دارند و این گیاهان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی مردم از بابونه، رزماری، گزنه، نعناع فلفلی و مریم گلی برای تقویت موهای خود استفاده می کنند. در صنعت شامپو سازی اخیرا از عصاره این مواد گیاهی در تهیه شامپوها استفاده می شود.

همچنین تونیک های آن ها هم برای استفاده موضعی روی پوست و موی سر در دسترس است.

نتیجه گیری اینکه تصور نکنید با مصرف شامپوهای حاوی عصاره های گیاهی مشکل ریزش موی شما به طور کامل برطرف خواهد شد، زیرا این شامپوها فقط برای چند ثانیه یا حداکثر چند دقیقه روی پوست سر شما باقی می مانند و به صورت آبکشی می شوند. در نتیجه تاثیری هم نخواهند گذاشت.


source : https://bit.ly/2RPS7fR

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.