کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

کاشت مو

در این وبلاگ بهترین مقالات در حوزه پوست و مو به اشتراک گذاشته خواهد شد

جدیدترین روش کاشت مو Micro FIT – بدون تراشیدن سر

کاشت مو به روش MFIT : تلفیق بسیاری از عوامل مختلف می­ تواند منجر به ریزش مو شود. به طور عمده، این یک مشکل ژنتیکی است که می ­تواند با استرس، برنامه ­ی غدایی نامرغوب، هورمون­ ها و یا شیوه­ ی زندگی پیشرفته ­تر شود. تنها درمان دائمی ریزش مو، کاشت مو است.

کاشت مو به روش MFIT چیست ؟

ما مزایای استفاده از یک روش پیشرفته ­ی استخراج واحد فولیکولی (FIT) را شرح می­ دهیم که شامل میکرو-FIT و همچنین U-FIT می ­شود. U-FIT یک نوآوری در زمینه­ ی کاشت مو به روش FIT است زیرا در این روش، نیازی به تراشیدن موی سر متقاضی پیش از انجام عمل نیست. درنتیجه، این رویه می­ تواند به صورت کاملاً نامحسوس انجام شود.

پیامد­ها: نواحی اهداکننده­ و دریافت­ کننده کاملاً بهبود می­ یابند و در هر دو روش (میکرو-FIT و U-FIT)، نتایج نهایی کاملاً طبیعی و نامحسوس است و حتی در مواردی که از روش U-FIT استفاده شده بود، حتی چند روز پس از انجام عمل، تغییر ظاهر بیماران جلب توجه نمی ­کرد.

نتیجه­ گیری: با توجه به پیامد­ها می ­توانیم مشاهده کنیم ابزار مورد استفاده در عمل کاشت مو، مهارت­ ها و روش کار جراح ترمیم مو و نحوه­ ی استخراج و کاشت، می ­توانند نتایج کاملاً متفاوتی را نه تنها در زمینه­ ی درصد رشد مو، بلکه در میزان طبیعی بودن نتایج نهایی نیز درپی داشته باشند.

علاوه بر آن، تفاوت­ هایی در بهبود یافتن نواحی اهداکننده و دریافت­ کننده، برداشت و میزان آسیب وارده به ناحیه ی اهداکننده نیز قابل مشاهده ­­اند.

عمل جراحی کاشت مو را می ­توان به دو روش عمده تقسیم کرد: استخراج واحد فولیکولی (FIT) و جراحی نواری (FUT). هردوی این روش­ ها شامل توزیع مجدد مو از یک ناحیه ­ی سر به ناحیه­ ی دیگر می­ شوند.

گرچه، مهم­ترین تفاوت بین این دو، روش مورد استفاده برای برداشت واحد­های فولیکولی و متعاقباً میزان طبیعی بودن نتایج است. در روش معمول جراحی نواری، یک جای زخم دائمی، پشت سر بیمار به جا می­ ماند که پوشاندن آن می ­تواند دشوار باشد و اگر قابلیت ارتجاعی پوست بیمار کم باشد، منظره ­ای ناخوشایند ایجاد می­ کند. در روش FIT و مهم­تر از آن، روش میکرو FIT، پس از انجام عمل، جای زخم باقی نمی ­ماند و سریعاً بهبودی حاصل می­ شود.

کاشت مو به روش FIT
کاشت مو به روش FIT

مراحل کاشت مو به روش FIT

استخراج واحد فولیکولی (FIT) به یکی از محبوب­ ترین روش­ های درمانی زیبایی در دنیای غرب تبدیل شده است و در حال گسترش در کشورهای درحال توسعه ­ی آسیایی و کشورهای خلیجی می ­باشد.

در روش FIT، جراح از یک سوراخ­ کننده (پانچ) مخصوص به منظور استخراج فولیکول­ های مجزای مو از نواحی پشتی و کناری پوست سر (نواحی اهداکننده یا نواحی با رشد مداوم مو که هیچگاه ریزش مو به صورت ژنتیکی در آنجا رخ نمی ­دهد) استفاده می ­کند و آن­ها را به صورت مجزا در نواحی دچار مشکل می­ کارد.

از این رو، زمانی که مو از ناحیه ­ی اهداکننده برداشته شده و به نواحی بی مو یا کم مو برده می­ شود، مشخصه­ های ژنتیکی خود را حفظ کرده و به صورت طبیعی رشد می ­کند. یکی از مزایا­ی اصلی روش FIT این است که واحدهای فولیکولی به صورت مجزا از پوست سر استخراج می­ شوند، نه به صورت گروهی. همین امر، نیاز به استفاده از چاقوی جراحی و بخیه ­زنی را مرتفع می­ کند. در این روش یک دستگاه مخصوص با اندازه ­ای کوچک­تر از 1 میلی­ متر وارد محیط اطراف واحد فولیکولی شده و آن را از پوست جدا می­ سازد.

مراحل کاشت مو به روش MFIT ( میکرو FIT )

 میکرو FIT حداقل میزان تهاجمی بودن را دارد. مزیت اصلی این عمل جراحی، قابلیت دستیابی به نتایج بسیار طبیعی و نامحسوس است. در مقایسه با روش­ های معمول قدیمی­ تر، این روش را می­ توان یک جهش بزرگ در زمینه ­ی ترمیم مو دانست.

استخراج گرافت ساده و بدون درد بوده و تنها در مدت چند روز بهبود می ­یابد. بیشتر متقاضیان روز بعد انجام عمل جراحی، به محل کارشان باز می­ گردند. مخصوصاً اگر روش U-FIT بدون نیاز به تراشیدن سر (نتراشیده) را انتخاب کنند که در این صورت، انجام شدن عمل جراحی روی­ سر آن­ ها نامحسوس خواهد بود. این یک روش بدون درد است که تحت بی­ حسی موضعی انجام می­گیرد ( شکل­های a2-c2).

یک سوراخ ­کننده­ ی مخصوص، با قطری بین 0.6 تا 0.9 میلی ­متر درون پوست و دور یک واحد فولیکولی قرار می­ گیرد تا برشی دایره ­ای ایجاد کند و آن را از بافت­ های اطرافش جدا سازد (شکل1). سپس این واحد مستقیماً از پوست سر خارج می­ شود. تجهیزات مورد استفاده بسیار کوچک هستند، بنابر این ناحیه ­ی اهداکننده، متحمل کمترین میزان آسیب می­ شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.